Nieuwe klanten werven met je website?

Geen nieuwe klanten werven en wel bezoekers op je website? Dan zou het best wel eens kunnen zijn dat je de bezoeker nog niet duidelijk genoeg verteld wat van ze verwacht wordt. Bezoekers van je website komen op je website om een antwoord op een vraag te vinden. Mensen willen het liefst geld of tijd besparen via Internet.
Internet gaat snel, mensen lezen niet hele lange teksten, zorg er dus voor dat je korte alinea’s met tekst schrijft en plaats een kopje boven iedere alinea voor de snellezers onder ons.

Een website die werkt en nieuwe klanten werft

Je wilt graag nieuwe klanten werven? Dan wil je natuurlijk een website die werkt. Op veel websites staat ‘welkom op deze website’. En dit op de meest prominente plek op de website; rechtsbovenaan.

De bezoekers van deze pagina hebben de domeinnaan ingetikt of hebben via google je website gevonden. Ze wisten dus al waar ze zijn.

Het dus zaak om de bezoeker zo snel mogelijk te geven wat ze zoeken, anders zijn ze alweer weg naar de volgende website. Een bezoeker besluit in 2 tot 4 seconden of hij blijft op een website (een man doet daar 4 seconden over en een vrouw 2 seconden ūüôā ).

wel bezoekers op homepage maar niemand neemt contact op, hoe vergroot je conversie?Google houdt niet van Welkom

Als je bovenaan je pagina in de titel ‘Welkom’ zet, begrijpt google niet goed wat voor website je hebt. De titel van de homepage is namelijk ¬†belangrijke informatie voor google, google gaat er van uit dat je daar het onderwerp van de pagina noemt. Gebruik dus de woorden waarop je gevonden wilt worden in de titel van je pagina.

 

Nieuwe klanten werven, je online business in beweging.

Wil je nieuwe klanten werven dan moet je bij het ontwerpen van je homepage op volgende letten:
stuur de bezoekers naar de meest voor de activiteit die jij van  hun verlangd en zorg ervoor dat die activiteit aansluit bij de wens van je doelgroep.

  • Als je bijvoorbeeld loopbaancoach bent kun je voor de homepage bijvoorbeeld volgende opbouw gebruiken: ‘Wat houdt me tegen om een volgende carri√®re stap te maken?’ Leg vervolgens uit wat de resultaten zijn voor je doelgroep: ‘Vind je droombaan in 7 stappen’. En roep de bezoeker vervolgens op tot actie: ‘Neem contact op voor een gratis orientatiegesprek’.
  • Maak mensen erg duidelijk wat je van ze verwacht. Bedenk voor elke pagina wat je van een bezoeker verwacht en benadruk dit door bijvoorbeeld een grote knop met een opvallende kleur.
  • Als je bijvoorbeeld een gratis e-book met tips over online business aanbiedt aan je bezoekers, zorg er dan voor dat het formulier dat je gebruikt zo weinig mogelijk velden bevat. Bijvoorbeeld alleen naam en e-mail adres. Bij meer velden haken mensen vaak af.

De bezoeker centraal

Zorg er dus bij het ontwerpen van je homepage voor, dat je de informatie plaatst waar je doelgroep naar op zoek is. En benadruk erg duidelijk welke stap, jij wilt dat de bezoeker gaat maken. Beperk dit tot 1 ding en gebruik bijvoorbeeld een opvallende knop voor deze ene stap. Doe je dit goed, dan zal de bezoeker van je website tijd besparen en zal hij je danken door sneller op het aanbod op je website in te gaan. En dit draagt weer bij aan het laten groeien van je online business en ga je nieuwe klanten werven.

Comments are closed.