Meer omzet en meer klanten met je e-mail lijst

Wil je weten wat ik als eerste zou doen als ik opnieuw zou starten met mijn bedrijf?

SONY DSCEen van de eerste dingen die ik zou doen is het bouwen van mijn e-mail lijst. Via e-mail marketing kun je namelijk grote groepen mensen bereiken op een laagdrempelige manier en kunnen mensen heel laagdrempelig met je kennismaken. Doordat de tools om e-mail marketing te doen tegenwoordig heel bereikbaar zijn is het erg makkelijk om hiermee te starten.

Een lijst die werkt

Maar de hamvraag is: hoe krijg je een lijst die voor je werkt? En hoe creëer je waarde voor de ontvangers en voor jezelf

Je creëert een waardevolle e-mail lijst door:

  • De samenhang van de e-mail berichten die je stuurt. Zorg ervoor dat de onderwerpen van de berichten jouw imago als persoon versterken. De blogs die je stuurt zijn eigenlijk een uiting van je persoonlijke brand.
  • Laat de ontvangers gratis met je kennismaken door blogs, video’s of doe zelfs een gratis aanbod!
  • Zoveel mogelijk mensen aan je e-mail lijst toe te voegen die jij als doelgroep hebt gekozen.
  • Zorg voor minimaal 80% interessante informatie voor je doelgroep en maximaal 20% commerciele boodschappen.
  • Meerdere e-mail lijsten aan te maken, zodat je bepaalde groepen specifieke informatie en aanbiedingen kunt sturen.
  • Berichten te sturen die leesbaar gemaakt zijn voor het web (geen lange teksten met lange alinea’s zonder opsommingen en zonder beeldmateriaal).
  • Je stuurt je waardevolle informatie als eerste naar de mensen op je e-mail lijst.
  • Je geeft de mensen op je e-mail lijst soms extra voordeel: zoals een gratis e-book of extra korting op je dienstverlening. Daardoor is het voor de mensen op je e-mail lijst extra interessant om ingeschreven te blijven.
  • Je kennis en jezelf te laten zien via je berichten. De ontvangers leren je op die manier kennen en gaan je zien als expert op je vakgebied.

Hoe kun je je e-mail lijst laten groeien?

Wanneer je het belang ziet van een grotere e-mail lijst is natuurlijk de volgende vraag hoe je je lijst kunt laten groeien. Volg deze tips op en krijg een grotere e-mail lijst:

  • Zorg voor een direct zichtbaar inschrijfformulier op je website.
  • Geef een extra incentive om naam en e-mail adres op te geven. Je kunt denken aan een e-book, checklist of een gratis videoserie waarin je iets van je kennis prijsgeeft.
  • Zorg ervoor dat de inschrijfmodule het meest opvalt op je homepage. En haal andere knoppen en afleidingen ervan af.
  • Vraag alleen de naam het e-mail adres, anders is de drempel te hoog om de informatie op te vragen.
  • Plaats social media knoppen op je website, die het mogelijk maken eenvoudig je het blog bericht of de webpagina met social media te delen. Op die manier krijg je meer bezoekers op je website en daardoor weer meer inschrijvingen op je e-mail lijst.
  • Zet je e-book of checklist ook op je visitekaartje, met een korte link naar je website.

Aan de slag?

Heb je zin om aan de slag te gaan? Wil je meer omzet en meer klanten scoren met je e-mail lijst? Spreek hier je commitment uit. Met welke stappen ga jij starten?

Comments are closed.