Je website wordt een klantmagneet

MagnetIk hoor van veel ondernemers dat ze wel een website hebben, maar dat die eigenlijk nog niet echt nieuwe klanten oplevert. De meeste klanten komen toch nog via het persoonlijke netwerk. En als je meer nieuwe klanten wilt werven, betekent dat in dat geval dat je meer tijd moet steken in netwerken, presentaties geven of bijvoorbeeld een seminar bezoeken.

Het kan ook anders, je kunt door een goede website en online promotie een nieuwe stroom van klanten genereren.

Een optimale website die ervoor zorgt dat nieuwe klanten werven automatisch gaat.

De eerste pagina die de bezoeker van je website ziet, moet overtuigend genoeg zijn om door te lezen, je gratis e-Book op te vragen of contact met je op te nemen.

Redenen om je homepage te verbeteren zijn:

  • Je wilt vertrouwen wekken
  • Je wilt dat klanten contact met je opnemen
  • Je wilt dat bezoekers van je website verder lezen
  • Je wilt dat de bezoeker zich op zijn gemak voelt op je website

14 Tips om je homepage te verbeteren

  1. Gebruik een gebruikersvriendelijke, rustige layout
  2. Gebruik emotionele triggers voor je dienstverlening
  3. Verwijder dingen die kunnen afleiden
  4. Vraag niet te veel informatie
  5. Gebruik aanbevelingen
  6. Hou het simpel
  7. Gebruik een pakkende headline
  8. Probeer verschillende teksten
  9. Zorg ervoor dat je website snel is
  10. Ken je bezoekers
  11. Vertel de bezoeker duidelijk welke meerwaarde je biedt
  12. Plaats relevante artikelen, zodat bezoekers je als autoriteit gaan zien
  13. Neem op iedere pagina een duidelijke call to action (oproep) op
  14. Zorg voor een evenwicht tussen tekst en plaatjes
  15. Zorg ervoor dat je de belangrijkste informatie toont aan de bovenkant van de website

Wil je een gratis website scan en persoonlijke feedback op je website?

Deze week geef ik je 3 gratis tips om je (nieuwe) website te verbeteren.
Laat een reactie achter op mijn blog om de tips te ontvangen.

Heel veel succes met je business!

  • Sigrid van der Laan

    Bedankt voor de tips. Daarvan kan ik er nog wel een aantal gebruiken om mijn website te verbeteren. Ik zie tussen de tips niet staan dat het een flitsende layout moet zijn en dat komt overeen met wat ik eerder van anderen heb gehoord. Ik ga ermee aan de slag, de komende tijd.

  • wiep

    Dank voor je reactie Sigrid! Ik stuur je de 3 verbeter tips per e-mail. Ik ben het met je eens, een website moet eenvoud uitstralen een te mooi, flitsend design staat de usability nog wel eens in de weg.

  • Henriette van Dunné

    Hi, kwam dankzij een vraag op google op je site terecht. Mijn vraag is beantwoord, nu lees ik je tips. Mijn site is sinds kort in de lucht en ik ben er blij mee. Alleen is er nog weinig interactie. Ben benieuwd wat jij voor extra tips hebt. http://www.verhalenderwijs.info

  • Lineke Veenstra

    Volgens mij heb ik ooit een online training bij je gevolgd en ben hiermee aan de slag gegaan. Ik doe er nog steeds mijn voordeel mee. Graag ontvang ik je feedback over mijn website http://www.belliev.nl

    • wiep

      Hallo Lineke,

      Dank voor je mail!

      Ik heb een aantal tips voor je voor verdere verbetering van je website. Licht ze graag even telefonisch toe, dat werkt het beste.

      Je kunt een bel afspraak met me plannen via: https://calendly.com/wiepkejan

      Fijne dag,

      Wiepke de Jong
      Websites, Online Programma’s en Online Video
      Onlinebusinesstrainer.nl Schoolvooronlinetraining.nl 06-47077729

  • Cintha

    Wat super dat je een website check wilt doen. Die van mij heet http://www.reisdoorspanje.com omdat ik daar woon, en omdat ik heel graag toeristen deze kant op wil krijgen om het prachtig Extremadura te bezoeken. Ik ben ook op zoek naar een online programma, maar daar kan ik nog niets zinnigs op verzinnen. In ieder geval super bedankt. Groetjes Cintha van Marrewijk

    • Wiepke

      Hoi Cintha,
      Dank voor je reactie! Volgende week heb ik tijd hiervoor en zal je een aantal gratis tips voor je website sturen!
      Fijne dag!

      Wiepke