5 fouten waardoor je website niet voor je werkt

Je hebt een website met als doel dat mensen in actie komen als ze op je website terecht komen. Heb je wel bezoekers op je website maar te weinig mensen die je bellen?

Dan is de kans groot dat je er ruimte voor verbetering is op je website.
Het kan zijn dat je e-mail opt-in pagina beter kan, dat je ‘verkoop pagina’, de pagina waarop je dienstverlening staat aan verbetering toe is of het kan zelfs een aparte pagina zijn die gemaakt is om goed te scoren in Google.

Voorkom deze 5 fouten en merk direct resultaat

Dit zijn de 5 meest voorkomende fouten die men maakt met zogenaamde ‘landings pagina’s’ op een website.

1) De titel verpesten

Het succes van een landingspagina wordt voor een groot deel bepaald door de kwaliteit van de titel van de pagina. Dit is je kans om binnen die 2 seconden de aandacht van je bezoeker te grijpen. Internetters zien heel veel dus een bezoeker zal heel snel beslissen.

Een triggerende headline zal de effectiviteit van je pagina enorm vergroten. Je kunt bezoekers in beweging krijgen door deze drie tactieken:
‘Angst’: voorkom deze 5 fouten.
‘Hoop’: 3 tips voor magnetische marketing
‘Verrassing’: Hoe je met emoties in tekst je bedrijfsdoelen kunt halen

2) Je normale website design gebruiken

De meeste website eigenaren hebben hetzelfde site design voor alle onderdelen van de website. De meeste websites hebben ook links de tekst en rechts een smalle balk met andere tekst en afbeeldingen. En juist dat soort dingen leiden af van dat ene doel wat je hebt met je landingspagina.
Je wilt bijvoorbeeld dat de bezoeker op de bestel knop klikt onder aan de pagina. Om die reden gebruik je geen rechter zijbalk met afleidende informatie.
Om diezelfde reden verwijder je ook de normale navigatie items op je landingspagina. Zodat de bezoeker minder snel geneigd is voor een andere pagina te kiezen op je website. Bekijk deze pagina maar eens: Website en training aanbieding.

3) Meer dan 1 ding vragen

Het idee dat meer keuze mogelijkheden mensen gelukkiger maakt, is al vaker als onwaar bewezen. Als mensen moeten kiezen, blijkt dat er vaak helemaal niet gekozen wordt.
Een goede landingspagina, vraagt maar om 1 specifieke actie.

4) Basis vormgeving vergeten

Wanneer een pagina te weinig vertrouwen uitstraalt door slechte afstemming van lettertypen, slecht uitgelijnde pagina’s, goedkoop aandoende plaatjes, dan heeft dit direct invloed op de bezoeker.
Dit zorgt voor vermindering van het vertrouwen in je landingspagina.
Goede landingspagina’s gebruiken lettertypes en afbeeldingen die afgestemd zijn op de doelgroep. En vergroten zodoende de kans dat de bezoeker in actie komt.

5) Lui zijn

Wist je dat internetters 80% van de tijd niet naar beneden scrollen?
Je kunt er dus niet op rekenen dat mensen naar beneden scrollen op je landingspagina of website.

Wees dus niet lui en zorg ervoor dat je de aandacht grijpt van je bezoeker en dat je deze vasthoud.
Dit doe je door je te verdiepen in de problemen van je doelgroep en deze met de woorden van je doelgroep te beschrijven.
Vervolgens beschrijf je het resultaat dat mensen kunnen bereiken met jouw dienstverlening.
Hierdoor trigger je jou ideale klanten.

Tot zover de 5 meest voorkomende fouten op landingspagina’s. Ik ben benieuwd, welke fouten zie jij vaak op websites die je bezoekt?

  • Natascha

    Get a better picture Wiep, you’r e to much on the right side on your About Wiep de Jong.