12 tips om van je website een klantmagneet te maken

Veel ondernemers laten online kansen liggen. Door te veel over zichzelf te praten en te veel over de eigenschappen van de dienstverlening.

Dat kan ook anders, focus op de klant en verander je website in een klantmagneet. Wat levert dit op?

  • Je triggert klanten
  • Je raakt klanten met je teksten
  • Klanten nemen spontaan contact met je op
  • Klanten vertrouwen je
  • Ze zien dat jij kan helpen

Focus op de klant

Creëer kansen door heel duidelijk te weten wat er bij je doelgroep speelt. Stel volgende vragen aan je huidige klanten:

  • Waar worstel je mee?
  • Welk doel heb je voor ogen?
  • Welke resultaten wil je behalen?
  • Welke voorwaarden zijn verder van belang?

De antwoorden op deze vragen, gebruik je een op een als input voor de teksten van je website.
Je zult zien dat je website bezoekers zo echt getriggerd gaan worden.

Een website die klanten trekt

Verder zijn er een aantal zaken, waar je rekening mee kunt houden bij het ontwerpen van je website. Hieronder volgen een 12 tal praktische tips om je website om te toveren tot een klantmagneet.

  1. Door regelmatig tips te geven aan je klanten via je blog, zorg je voor herhalende bezoekers van je website.
  2. Koppel je website ook aan een nieuwsbrief systeem, zodat je je hele netwerk efficiënt bereikt.
  3. Gebruik opsommingen op de homepage van je website:
    – van de vragen van je klant,
    – de resultaten van je dienstverlening en
    – van voordelen van je dienstverlening.
  4. Zet je logo links boven aan je website, zet een korte ‘tagline’ onder je logo die direct duidelijk maakt wat jouw onderscheidend vermogen is.
  5. Gebruik interesse opwekkende kopjes en subkopjes boven je alinea’s. Hier kun je de worsteling van je klant en klantresultaten noemen.
  6. Zorg voor 1 duidelijke call to action op iedere pagina. Zodat de bezoeker weet waar hij vervolgens moet klikken.
  7. Bied een gratis e-book of videoserie aan in ruil voor een e-mail adres. Zodoende kun je bezoekers regelmatig tips sturen en blijven ze op de hoogte van je dienstverlening.
  8. Zorg voor aanbevelingen van klanten op je website. De aanbevelingen zijn het sterkst als je een foto, volledige naam, geschreven aanbeveling en het webadres opneemt. Video aanbevelingen werken ook heel goed!
  9. Plaats logo’s van bedrijven waarmee je samenwerkt. Dit geeft vertrouwen. Ook logo’s van eventuele opleidingen helpen.
  10. Bied je klanten ‘niet goed geld terug garantie’, dit verlaagt de koopdrempel voor je website bezoekers. Bovendien zorg je ervoor dat je de verwachtingen van je klanten overtreft. Ze zullen dan geen gebruik maken van je garantie en zullen vrijwillig hun vrienden vertellen over je dienstverlening!
  11. Bezoekers van je website beslissen binnen een paar seconden of ze doorlezen. Zorg ervoor dat je bezoekers snel via je navigatie balk weten waarvoor ze bij jouw terecht kunnen. Benoem daar zo specifiek mogelijk je dienstverlening.
  12. Als je een formulier plaatst op je website, vraag de klant dan alleen om de informatie die je echt nodig hebt (dus bv alleen naam, e-mail en boodschap). Anders haken je bezoekers af en zullen ze het formulier niet invullen.
  13. Bonus tip:
    Zorg ervoor dat je website responsive is, zodat de website ook goed leesbaar is via mobiele telefoons en tablets. Veel websites worden in 20% van de gevallen bekeken door mobiele toestellen.

Tot zover de tips, die je echt zullen helpen om online meer succes te hebben.

Reuzensprong maken?

Wil je aan de slag met teksten en het ontwerp van je website?
Vraag dan naar de trainingen ‘Wervende webteksten’ en ‘De website als klantmagneet’.
Wil je een half jaar worstelen met je website voorkomen en in 1 klap een voorsprong nemen? Ik help je stap voor stap, van wat je waar zet op je website tot en met het opbouwen van je website.
Vraag dan meer informatie over de complete website van onlinebusinesstrainer.

Help collega ondernemers!

Wat zijn jouw winnende website verbeteringen?
Deel ze door hieronder je reactie te plaatsen.

Comments are closed.